Мій досвід




Церемонія нагородження 
 Global Teacher Prize Ukraine 2019!
5 жовтня 2019  освітяни з усіх куточків України зібралися у Національній опері України (Київ, вулиця Володимирська, 50) на грандіозній події року

 #ВчителіВажливі! 💚

Неоціненний досвід, зустріч з однодумцями, заряд позитивною енергією на весь навчальний рік! Подорож Києвом, величним містом, Цікаві об'єкти, шедевральні споруди, тінь історії, нові знання...













Опис досвіду

Тема. Використання  інформаційно-комунікативних технологій і сучасних інтерактивних методів  для  активізації пізнавальної діяльності учнів  на уроках природознавства.

        Навчально-пізнавальний процес базується на компетентнісно орієнтованих завданнях з використанням сучасних освітніх технологій. Використовується природознавчий та краєзнавчий матеріал, проводяться екскурсії у природу. Домінуюча роль відводиться власним дослідженням та спостереженням, практичній діяльності школярів
        Педагогічна доцільність використання програмно-методичного забезпечення при вивченні курсу «Природознавство» визначається цілями і завданнями курсу, а також можливостями використання персональних комп'ютерів для вирішення практичних завдань з даного курсу і необхідністю інтенсифікації і індивідуалізації процесу навчання.
    При плануванні уроку з використанням комп’ютерних технологій важливо враховувати раціональну організацію навчального процесу (відповідно до вікових, індивідуальних особливостей і гігієнічних вимог), відповідність навчального та фізичного навантаження дитини, необхідний достатній руховий режим з використанням динамічних пауз.
     Презентація є інформаційним забезпеченням фронтальної роботи вчителя з класом і складається зі слайдів. Основні форми цієї інформації - текст, малюнки, фото, відео та звуковий супровід.
   Досвід застосування мультимедійних презентацій, виконаних в програмі PowerPoint показав, що підвищується якість уроку. Комп'ютерні презентації - це найсучасніші технології подання інформації. Форми і місце використання презентації на уроці залежать від змісту та мети уроку. При вивченні нового матеріалу використання презентації дозволяє ілюструвати навчальний матеріал.    Слайди презентацій можуть містити: текст, таблиці, діаграми, фотографії та малюнки, відео, звуковий супровід (музику або голос), гіперпосилання на інші слайди та документи.
    Таким чином, яскравий, виразний, динамічний наочний матеріал допомагає включити учня в динамічну роботу і забезпечити найбільш повне сприйняття цілісного образу досліджуваної дитиною інформації. Використання мультимедійних презентацій якраз і надає такі можливості. Те, що учень бачить на великому екрані під час заняття з музичним супроводом і візуальними ефектами, надовго залишається у нього в пам’яті. На відміну від традиційних методів демонстрації наочності, мультимедійна презентація дозволяє побачити явище природи. Учні через мислення можуть поєднати дію разом з об’єктом, і  «відчути» той чи інший процес чи явище природознавства, що сприяє більш якісному засвоєнню знань, допомагає урізноманітнити роботу на уроці, а також використовувати  інтерактивні методи навчання.
  Мною розроблені презентації для проведення уроків природознавства :  «Якими бувають тварини», «Охорона тварин», «Повітря», «Комахи».  Дібрано систему  мультимедійних презентацій, відео вчителів-практиків.
      Починаючи урок, велика увага приділяється етапу мотивації навчальної діяльності. Застосовуються прийоми, що створюють проблемні ситуації, викликають в учнів здивування, інтерес до нових знань та процесу їх отримання. Використовую такі інтерактивні методи навчання: «Асоціативний кущ», «Дешифрувальник», «Мікрофон», «Крок вперед», «Чарівний клубочок», «Мої очікування». Важливе значення має емоційне налаштування учнів на урок – це прослуховування певної музики, перегляд картин природи.  
    На уроках узагальнення та систематизації знань пропоную учням пограти в інтерактивні ігри, скласти «синквейн» по вивченій темі.   
     За допомогою інтерактивних  вправ, які викладаю на  своєму блозі «Вулик»  учні мають змогу закріпити вивчений матеріал та цікаво провести свій вільний час у просторі Інтернету. Не менш цікавим для учнів є урок-квест, на якому діти віртуально мають можливість познайомитися з рідкісними рослинами чи побачити реальну тварину. Використання комп’ютерних технологій на уроці та вдома дає можливість вивчати природознавство з інтересом. 
    Ефективними методами навчання на уроках природознавства є спостереження, досліди та екскурсії. Це і  вивчення корисних копалин методом спостереження, пророщування рослин, спостереження за висотою Сонця та визначення сторін світу за допомогою гномона, різноманітні досліди. На основі даних, отриманих під час спостережень чи дослідів, практичної діяльності учні роблять висновки за допомогою, яких вивчають поняття природознавства, вчаться  висловлювати власну думку усно й письмово, розвивається критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність, вміння керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми, здатність співпрацювати з іншими – це  наскрізні вміння, які є ґрунтом для інтеграції освітніх галузей.
   Результати спільної роботи на уроках, фотозвіти екскурсій я викладаю на нашому блозі «Вулик» або  у Facebook. Даю можливість  на уроці для зворотнього зв’язку від однолітків, обміну вражень від групових завдань чи минулої екскурсії. У деяких учнів класу є групи в соцмережі.  Час від часу я розміщую там щось, що спонукатиме до обговорення навчання. Сучасних дітей треба вчити розуміти власні та чужі почуття, звертати увагу на складність та унікальність процесу здобуття знань.




























No comments:

Post a Comment